Wartość i rozwój znaku firmowego

W dosłownym znaczeniu słowo eclisse przywołuje zjawisko atmosferyczne występujące kiedy część lub cała tarcza ciała niebieskiego zostaje zasłonięta przez inne ciało niebieskie. Jego pochodzenie wywodzi się od grackiego słowa „eclissi”, które oznacza : schować się, stać się niewidocznym. W związku z powyższym znaczenie słowa we właściwy sposób oddaje główną funkcję systemu – umożliwienie schowania się drzwi wewnątrz ściany.

Analogicznie, na podstawie prostej i dosłownej sugestii powstała marka Eclisse. Od pomysłu by jako znak firmowy użyć części dwóch okręgów, jednego żółtego, drugiego szarego. Środek natomiast ożywić jednym wyraźnym znakiem w postaci dużej litery E. Z upływem lat marka

rozwija się zmieniając wielkości liter. Jedyne dokonane zmiany dotyczą kolorów i charakteru stosowanego wydruku. W szczególności chodzi o obowiązek stosowania wyznaczonych parametrów oraz by ewentualne zmiany nie wpłynęły na negatywne postrzeganie firmy i łatwość jej identyfikacji.

Z czasem kolor szary i żółty zostaje zastąpiony bardziej dynamicznym pomarańczowym, błękitnym i granatowym. Ten ostatni użyty później w logo firmy sprawia, że duża litera  pełniąca rolę symbolu w sposób jednoznaczny interpretuje naszą firmę.
Z upływem lat marka rozwija się zmieniając wielkości liter. Jedyne dokonane zmiany dotyczą kolorów i charakteru  stosowanego wydruku. W szczególności chodzi o obowiązek stosowania wyznaczonych  parametrów oraz by ewentualne zmiany nie wpłynęły na negatywne postrzeganie firmy i łatwość jej identyfikacji.

 

Stała obecność marki w kampaniach reklamowych, w telewizji oraz prasie wpływa na coraz większe zainteresowanie firmą Eclisse